Totalul afișărilor de pagină

sâmbătă, 1 martie 2014

Ora de religie !

Andrei nu face religie la scoala. Nu stiu daca este un lucru bun sau rau. Ceea ce stiu este ca eu incerc sa suplinesc aceasta lipsa si sa ii povestesc despre Biblie, morala crestina si Iisus.
Dar iata ca astazi am stat de vorba cu mama unui baietel care are ora de religie.
Am fost socat de ceea ce am auzit. Poate ca nu sunt suficient de emancipat sa pot intelege intamplarile povestite.
Baietelul in cauza de ceva vreme are un comportament ciudat. Nu se mai uita la desene (erau placerea lui), nu mai vrea sa doarma singur in pat si totul a culminat cu o intamplare cel putin ciudata.
Despre ce este vorba : Intr-o seara mamei baietelului ii scapa pe jos de la masa o furculita. Si isi roaga baiatul sa o ridice el sa o duca la bucatarie.
Raspunsul baiatului este cel care m-a terifiat : Mama nu pot lua eu furculita de pe jos pentru ca nu este pacatul meu si nu vreau sa ma incarc cu el. Si mai ales eu nu sunt servitorul tau ci doar al Domnului. Nu ai nici un drept asupra mea.................
A mai fost o sedinta la scoala in care parintii au inceput sa se planga intre ei de situatii similare.
Se pare ca totul avea originea in ora de religie. Unde copii au fost invatati ca privitul la desene le alunga ingerasul ocrotitor. Si ce copil vrea sa renunte la ingerul protector. Tot din discutii au aflat ca copiii trebuiau sa se roage in fiecare seara impreuna cu familia si sa nu se culce singuri.
Iisus vorbea cu elevii sai in pilde. Pilde adanci si pline de semnificatii. Din punctul meu de vedere acest mod de comunicare cu niste elevi este cel mai plin de rezultate. Pilda in sine este o lectie de viata. Cu mai multe niveluri de cunoastere.
De la a vorbi in pilde si pana a pune copilul in fata unor alternative dure si care lasa sechele, eu zic ca este un drum lung.
Mult prea lung pentru mintea mea.
Oare care este rolul orei de religie????
La scoala mergi ca sa inveti sa gandesti si sa ai discernamant. Nu ca sa fi terorizat de viata de copil care inerent este plina de naivitate si inocenta. Si sa iti fie frica sa iti traiesti copilaria pentru ca ai putea fi pedepsit.
Nu cred intr-un Dumnezeu manios si pedepsitor.
Eu cred intr-un Dumnezeu al iubirii.
Si oare Calea, Adevarul si Viata nu este la modul singular????

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu